22.02.2011

Ali Rıza Özdemir & MAC Workshop

Dün akşam Mac İzmir Alsancak mağazasında bloggerlara özel bir workshop yapıldı.
Sevgili Narcissus, Makyaj Çantam, Dee Makeup ve Ilknur ile çok keyifli bir akşam geçirdim.
Sevgili Ali Rıza Özdemir  bizlere Mac ürünleri ile kendi kadını yansıtan bir makyaj yaptı.
Makyajı uygularken bizlere makyajın püf noktalarından, ürünlerden bahsetti ve bizim de sorularımızı yanıtladı.
Sohbet havasında geçen akşamda, makyaj adına bilmediğim bazı püf noktalarını öğrenmek benim için büyük keyifti.

Yapılan makyajın face chart'ı şu şekilde ;



Makyaj masamızın güzelliği görülmeye değerdi...




İlk önce cildi temizlemek amacı ile Mac'in makyaj temizleme mendillerini kullandık.




Tüm yüzün temizlenmesinin ardından, nemlendirici sürmeden önce; cilde Fix Plus uyguladık.






Çok uzun bir süre beklememize gerek kalmadan göz çevremizi nemlendirmek için Fast Response göz çevresi kremini uyguladık. Yorgun, şişmiş gözler için birebir !




Hemen ardından dudakların nemlenmesi için MAC dudak nemlendiriciyi kullandık. Krem yapılı olduğu için çok etkili bir krem. Gramajı büyük olduğu için çok da kullanışlı. Dudaklar nemlenmeli !








Yüz, göz ve dudakların nemlendirilmesinden sonra; sıra geldi ten makyajına başlamaya...
Ali Bey'e göre yapılan en yaygın yanlışlardan biri, kadınların kalıp şeklinde kalın bir tabaka fondöten kullanmaları ve bu fondötenin renk seçiminde de hataya düşmeleri. Ona göre makyaj var olan güzelliği ortaya çıkarmak için yapılan birkaç rötüştan ibaret. Var olan güzelliği kapatıp sanal bir güzellik oluşturma taraftarı değil.  Bu nedenle de ince yapılı ama çok etkili olan, mineralize edilmiş MAC Mineralize Skinfinish fondöteni tercih etti. Fondöteni uygularken benim son zamanlarda favori fırçam olan 187'yi tercih etti. Püf noktası; burun çevresi ve ucuna çok fondöten sürmeyin. Onun yerine pudrayı tercih edin !






Fondötenin ardından sıra kapatıcıya geldi. Ali Bey'in tercihi Pro Longwear concealer oldu.
Bunu, gözün pınar kısmından başlayarak yalnızca göz altının orta kısmına kadar uyguladı ve sonrasında burun kenarlarına inerek devam etti. Ayrıca burun ucuna, çene altına, dudak üçgeni ve kaş arasına da uygulanabilir !






Sıra benim favori bölümüm göz makyajında...
İlk olarak MAC'in Mega Metal serisi farları hakkında bilgi aldık.
Bu seri farları normalde metalik renge sahip; ancak Fix Plus gibi bir ürünle ıslak olarak uygulandığında çok daha metalik, çok daha koyu ve kalıcı bir yapıya sahip oluyor {5 kata kadar daha kalıcı !}. Bizim tercihimiz Centre Stage isimli kahve tonu oldu.








Gördüğünüz fotoğrafta Narcissus'un eli üzerinde Mega Metal farın Fix Plus ile {üstte} ve kuru {altta} uygulanmış halini görüyorsunuz. Aradaki fark çok açık !






Farımızı göz kapağına, göz yuvarlağını geçmeyecek şekilde uyguladık.






Aynı şekilde göz altına da kirpik diplerinden ince bir şekilde uyguladık.







İstediğimiz göz makyajına bir adım daha yaklaşırken, MAC'in en siyahı Carbon farı kirpik diplerine uyguladık.









MAC'in jel eyelinerları olan Fluidline'ı kirpik diplerine sürüp, fırçayı hafif yukarı doğru hareket ettirerek Fluidline'ı far gibi dağıttık. Sanıyorum şu zamana kadar aradığım makyaj tüyosunu buldum ! 
Fluidline'ı göz kalemi gibi göz içine de uyguladık.

Ardından göz pınarına biraz daha concealer uyguladık ve üzerine sedefli açık renk bir far uyguladık.
Eyvah parlayan göz pınarları derken, ortaya çıkan enfes görüntü gönlümü fethetti !







Fix Plus'ı uzaktan kaşlara sıkıp, bir kaş fırçası ile kaşları taradık. Kaş makyajı namına yaptığımız tek şey buydu !


Benim de almayı düşündüğüm MAC'in yeni maskarası False Lashes Mascara'yı uyguladık.






Sıra allığa geldiğinde, kendini çok göstermeyen ancak elmacık kemiklerini belirginleştiren ayarda allığı uyguladık.






Dudak makyajı için önce Ali Bey'in tabiri ile "et rengi" bir dudak kalemi ile dudakları çerçeveledik. Ona göre kadını en etkileyici gösteren ayrıntılardan biri dudak üçgeni. Bu ayrıntıyı atlamamak lazım...






Ardından lipglossu aplikatörü ile değil, parmağı ile ufak dokunuşlar şeklinde uyguladı.
Tüyo kaçırılmasın = )






Makyajımız bittiğinde, uzun süredir denemek istediğim görüntü gözlerimin önündeydi.
Ben çok beğendim, ya siz ?
Önce bizi bu etkinliğe davet eden Çağla Hanım ve Mac Alsancak ekibi, benim için çok keyifli bu akşamın başrol oyuncusu Ali Bey'e, Iraz başta olmak üzere o akşam etkinlikte bulunan tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Daha keyifli yazılarda görüşmek üzere...

11 yorum :

  1. Çok faydalı bilgiler edindim teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş canım ellerine sağlık. Ayriyetten makyajda çok hoş olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Muhteşem olmuş, özellikle göz pınarı ayrıntısını deneyeceğim ama kaşlar azıcık belirginleşmeliydi diyorum ben :)

    YanıtlaSil
  4. çok gzl ellerine sağlık gzl yapmş..makyaj hos ve dogall:))çok begendım..

    YanıtlaSil
  5. cok guzel olmus ıyı bır rehber oldu bıze :) bir de et rengi dudak kaleminin numarısı kactı acaba?

    YanıtlaSil
  6. merhaba hacercim,
    makyaj dersi almak istiyorum ben mac'ten.istanbulda böyle bir kısa süreli egitim oldugunu duymustum.izmirde de var mı acaba?

    YanıtlaSil
  7. Caproli, Dervish dudak kalemi kullanıldı.

    cansu, emin değilim sorup cevabı yazarım sana.

    YanıtlaSil
  8. fotolar uzaktan çekilmiş detayları göremedik malesef...

    YanıtlaSil
  9. o kahverengi farı geçen gün taksim'de selahattin mua uyguladı gözlerime gölge yapmak için. şahane bir şey, ben çok beğendim. ayrıca çok şanslısınız alı rıza bey ile böyle bir etkinliğe katılabildiğiniz için. bizimle daha bir sürü güzel şeyler paylaşın olur mu? sevgiler :)

    YanıtlaSil
  10. bence göz pınarı kahve farla uyum sağlamamış, daha grimsi metalik duruyor. elmacık kemiklere gölgeleme yapılabilirdi, modelin yüzü oldukça geniş. gölge ile daraltılmalıydı.
    ve son olarak gözaltlarına çekilen kahve far ve kalem , gözü daha yorgun göstermiş, ya hat daha silik uygulanmalıydı(ten makyajı basic tutulduğu için), yada kirpiklerle takviye yapılmalıydı.
    benden bu kadar. ne dersin?
    sevgiler melisa

    YanıtlaSil
  11. yazı için teşekkürler canım. bence göz pınarları fazla aydınlık. doğal durmamış. ama ten makyajı ve dudaklar güzel olmuş. ayrıca kaşlarada biraz vurgu yapılabilirdi.

    YanıtlaSil