25.07.2009

FONDÖTEN renk seçimi & uygulama


Mrb ben almagester, bundan sonra Hacer'le birlikte yazmaya devam edeceğiz :D İlk yazımda acemiliklerim oldu kusura bakmayın şimdiden, umarım işinize yarar. Keyifli okumalar....



Sanırım makyajın en temel unsuru kusursuz bir ten görüntüsü elde etmek, öyle değil mi ? Hepimiz fondöten alırken, ister sorunlu bir cildimiz olsun, ister olmasın şöyle deriz; porselen gibi olsun ama maske gibi de olmasın, doğal pürüzsüz bir cilde sahip olmamı sağlasın…




Makyajsız yakaladığımız ünlülerin ise ilk önce cildini eleştiririz , ne kötü cildi varmış diye :D


ADIM 1 : RENK SEÇİMİ


Fondöten alırken elimizin üstünde yada bileğimide deneriz. En sık yapılan hata da budur sanırım. Çünkü en iyi sonuç gün ışığında ve yüzümüzde deneyerek alırız. Ayrıca cilt tipimiz de fondöten seçiminde önemlidir. Eğer yağlı bir cilde sahipseniz sıvı fondötenlerden kaçmalı, stick (pudralı yağ emici formları) tercih etmeliyiz. Ekstra olarak tenimizden bir ton koyu ve açık tonlarda fondöteni de bulundurmalıyız. Çünkü bu tonlar kullanılarak büyük burun , yuvarlak yüz .. kamuflajı yapılmakta ve kemik yapısı daha çok ortaya çıkmaktadır( ilerleyen zamanlarda bahsedilecek).


ADIM 2: CİLT TEMİZLİĞİ VE NEMLENDİRİLMESİ

Öncelikle cildimizi temizlemeli ve nemlendirmeliyiz!!! Fondöten kullanırken en büyük şikayet – burnumun kenarı pul pul oluyor, burnum alnım parlıyor, ya vıcık vıcık yada pul pul bir yüzüm oluyor –dur!! İşte bunu engellemek için fondöteni sürmeden önce yüzümüzü temizlemeli ve nemlendirmeliyiz. Cildimiz kuru ise , nemlendirme özelliği iyi bir krem ile( yağlı olmaması gerek tabi ) , eğer cildimiz yağlı ya da karma ise ,yağsız ve daha hafif kıvamlı bir nemlendirici ile nemlendirip 10-15 dakika beklemeliyiz, ki cilt kremi emsin. Kremsiz , kuru ciltte fondöten pullanmaya neden olur ( burun kenarlarında), yağlı ya da karma kremsiz cilde uygulanan fondöten ise cilt tarafından emilir ve bir süre sonra yağ salgılamaya başlar , alın ve burun bölgesinde parlama yapar.


Son zamanlarda birçok kozmetik markasının tinted moisturizer ve primer adı verilen makyaj öncesi cildi pürüzsüzleştiren ve iyi bir zemin hazırlayan ürünlerini piyasada görmeye başladık. Benim için çokkk elzem bişey değil ---tv ye mi çıkıyorum yoksa aman beni makyajsız yakaladılar triplerine girecek kadar ünlü müyüm, hayır!! O yüzden bunu sadece genel bilgi olarak yazıyor ve kullanıp kullanmamayı sizin paşa gönlünüze ve cüzdanınıza bırakıyorum :D Yalnız güzel bir makyaj zemini oluşturduğu kesin !!!

ADIM 3 : UYGULAMA

Genel olarak bir çoğumuz fondöteni elimizle sürmeyi tercih ederiz ( ki ben de acelem varsa elimle sürmeyi tercih ediyorum) . Konu sıvı formdaki fondötenler ise, ellerle işimizi halledebiliriz ama pata cream(compact) yahut stick formadaki fondötenleri elle süremeyiz. Profesyonel bir sonuç istiyorsak ( maske gibi durmayan -fazlalığı olmayan bir görüntü elde etmek ) fondöteni mutlaka ya fırça ya da fondöten süngeri ile cildimize uygulamalıyız.


Sıvı Fondötenler: Genelde pompalı olurlar ya da dökerek kullanırız. Elinizin üstüne yada bir cam tabak ya da cd nin ters kısmına az miktarda damlattığımız fondöteni fırçaya az az yedirip yüzümüze sanki maske sürüyormuş gibi uygularız. Bunun için iki fırça mevcut, biri klasik maske- fondöten fırçası (ilk resim ) diğeri flat top (ucu düz ve küt olan ikinci resimde) fırçadır.

( mac, everday minerals, sephora , inglot gibi bir çok marklarda bulabilirsiniz)









Eğer flat top fırça kullanacaksak , fırçayı hafif darbelerle fondötene dokundurup, dairesel hareketlerle yüzmüze uygularız, tıpkı mineral fondöten uygular gibi ( mineral ürün uygulaması sonra anlatılacak :D )




Nemli sünger üstüne damlatılan sıvı fondöten de , aynı şekilde cilde yedirilerek uygulanır.





Stick –Compact Formdaki Fondötenler: Bu fondötenler yanında uygulama süngeri ile gelirler. Nemli süngeri ya da klasik fondöten fırçasını cream formundaki fondöteninize hafifçe sürüp yüzünüze maske sürer gibi uygularız. Uygulamadan önce fondöteni elinizin üstünde fırçanızla elinize yedirir gibi ısıtabilirsiniz , ki daha kolay sürülebilir kıvama gelir. Stick fondöteni ise burun alın ve yanaklara küçük noktalar halinde dokundurup , daha sonra sünger ile yüzümüze yediririz.






*** Fondöten uygularken en önemli nokta az az alıp uygulamaktır.

***Fondötenin maske gibi durmaması için yüz ile boyun şakaklarda da renk uyumu olmalıdır. O yüzden fırçamızda süngerimizde kalan kısmı boynumuza saç diplerimize yedirmeliyiz. Gerekiyorsa dekoltemize de hafifçe yedirmeliyiz.




***Süngerde fırçada arta kalan kısmı göz kapaklarımıza hafifçe sürerek far bazı da oluştururuz ( göz altı kapatıcısı soruna göre fondötenden öncede sonrada göz altlarına uygulanabilir—o yüzden göz altlarınıza fondöten yedirirken öncelik sırası size kalmış)


*** Burun alın çene ve yanaklara az miktarda ,küçük noktalar halinde sürülen fondöten ,burun bölgesinden şakaklara doğru sürülür ,genel olarak. Ancak yüzünüzde tüy sorununuz varsa tam tersi yüzün dışından içeriye doğru sürmeliyiz .



***Elle sürmek her zaman cazip gelir, çünkü fırçalar ile uğraşmaya üşenir insan. Veya benim gibi makyaj yaparken ellerinizle yüzünüzü hissetmeyi seviyor olabilirsiniz. Ancak olabildiğince az elleri kullanmak gerekir, çünkü , birincisi elimiz temiz değilse bakteri üremesi için uygun ortamı elimizle hazırlarız :D ikincisi elimizin sıcaklığından dolayı fondöten çok daha sıvı kıvama gelir ve yağlanmaya zemin hazırlar.



Bazı video örnekleri :D İyi seyirler

http://www.videojug.com/film/how-to-apply-liquid-foundation
http://www.cosmopolitan.co.uk/beauty/How-to-apply-foundation-video/video
http://www.ehow.com/video_4408437_pick-foundation.html




sevgiler almagester....

10 yorum :

  1. merhaba,

    uyguladığım fondotönler yüzümde homojen dağılmış olarak görünmüyor, önerilerinizi deneyeceğim. emeğiniz ve paylaşımınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir kaynak olmuş bu. Hoşgeldin, keyifli bloglamalar. Birden fazla kişi yazmak daha zevkli oluyor;)

    YanıtlaSil
  3. tşk ederimm :) hoşbulduk buarada :)

    YanıtlaSil
  4. Hoşgeldin almagester:))

    YanıtlaSil
  5. Canımm hayırlı olsun yazıların. Blogu açar açmaz dedim ki ben bunları yazmadım =D

    Güzel paylaşımlar diliyorumm <3

    YanıtlaSil
  6. merhaba bloğunu yeni takip etmeye başladım ve çok başarılı buldum çok güzel bir kızsın ne yapsan yakışıyor yahu :)

    YanıtlaSil
  7. benim gibi acemiler için güzel bir yazı ama keşke devamı gelseydi sadece fondötenle sınırlı kalmış

    YanıtlaSil
  8. yeni makyaja başlayanların en çok dikkat etmesi gereken konu ciltlerini mahfetmemek bence. annem bana Shiseido'nun doğal ürünlerinden oluşan bir makyaj seti almıştı iyiki öyle olmuş. hiç tahriş olmadı cildim. https://www.facebook.com/ShiseidoTurkiye burada da makyaj tavsiyeleri var çok güzel.

    YanıtlaSil
  9. Ben yeni başlayanlara bourjois fondötenlerini veya pudralarını öneririm. Çünkü organik ürünler içeriyor ve fiyatı da max factor veya loreal ile aynı. Onu alacağınıza bourjois almanızı öneririm. Hepsiburada.com da bulmuştum ben.. Onun dışında eğer imkanınız varsa Clinique veya MAC kullanabilirsiniz. Zararlı bileşenler içermeyen markalar bunlar. Tabii cilt tipine uygun ürünleri belirlemeniz şartıyla.. clinique, kendi sitesinde test yaptırıyor..

    YanıtlaSil
  10. Sizin yazılarınızı çok beğeniyorum ve blog'unuzu düzenli olarak takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil