27.11.2012

L'Oreal Grubu, Urban Decay'i Satın Alıyor

     Bizim renkli kozmetik markası olarak bildiğimiz, Türkiye pazarında ortalama altında sayılabilecek bir marka olan ancak aslında  bünyesinde Lancôme, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Biotherm, Cacharel, Diesel, Maison Martin Margiela, Viktor & Rolf, Ralph Lauren, Kiehl’s, Shu Uemura, The Body Shop, Stella McCartney, Clarisonic, Paloma Picasso and Drakkar noir gibi pek çok büyük markayı barındıran L'Oreal şimdi de markaları arasına hepimizin kozmetik yasağı ve üst üste çıkan Naked paletler ile aşkının bir kat daha pekiştiği Urban Decay'i katıyor. Temptalia'nın haberine göre bu haber resmi kaynaklarca da doğrulanmış.

     Bana göre 2012'nin en büyük kozmetik olayları sıralamasında bu haber ilk sıraya yerleşiverdi. Kimileri bu alışverişe olumlu yaklaşırken, kimileri ise bu durumdan büyük üzüntü duyduğunu söylüyor. 

     L'Oreal grubu ürünlerini hayvanlar üzerinde test etmeye devam eden markalar arasında. L'Oreal'in Urban Decay'i alması ile Urban Decay ürünlerinin de hayvanlar üzerinde test edilerek piyasaya sürüleceğini iddia edip, maddi çıkarları için değerlerinden vazgeçtiği için Urban Decay'e kızan ve bundan sonra Urban Decay ürünlerini almayacağını söyleyenler de var; L'Oreal sayesinde Urban Decay satılmayan ülkelerde bu ürünlerin satılmaya başlanacağını düşünüp sevinenler de... Aslında çoğunluğun ve benim en büyük dileğimiz Urban Decay'in ürün kalitesinde bir değişme olmaması yönünde.

     Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ?

25 yorum :

  1. ben memnun olanlardanım.. Loreal bünyesine kattığı markalara müdahale etmiyor diye biliyorum. ve bu arada urban decay nakedbasic palet çıkarmış sanırım 6 basic renkden oluşuyor yine tepmtelia verdi haberi.. o gelirse türkiyeye süper olacak..

    YanıtlaSil
  2. ben de mutlu oldum:)Türkiye'ye daha çok marka gelmeli! Sabırsızlıkla bekliyoruz

    YanıtlaSil
  3. ama body shop ürünleri hayvanlar üzerinde test edilmediği gibi Loreal grubundan olmadığını biliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.loreal.com/_en/_ww/brands-l-oreal.aspx adresinden görebileceğin gibi The Body Shop L'Oreal grubunun bir parçası.

      Sil
  4. Ben memnun olmadım. Herşey para değil! Zaten para uğruna dünyada talan edilmemiş maden, orman, okyanus vs. kalmadı. Değerlerinizden vazgeçip, hayvanlar üzerinde deney yapan bir firmaya satılıyorsanız bu ikiyüzlülük ve açgözlülüktür. Birileri 10. villasını alıp, 8. havuzunu yaptıracak diye hiç hakkınız olmadığı halde, yaratmadığınız hayvanlara işkence etme hakkını kendinizde görüyorsanız, o zaman iğrenç ötesi insanlarsınız demektir, kimse kusura bakmasın.

    YanıtlaSil
  5. Urban Decay hayvanlarin üzerinde deneyim yapmaya baslamayacak ama kazandiklari para ile l'oreale ait olduklari icin kazanilan para l'oreale verilecek ve dolayisi ile hayvanlarin üzerindeki testler desteklenecek. Ayni hesaba cikiyor aslinda.

    YanıtlaSil
  6. Bence de en önemli şey bizim sevdiğimiz bir markanın ülkemize gelmesi değil, masum hayvanlar üzerinde test yapılması çok daha önemli

    YanıtlaSil
  7. Hiç memnun olmayanlardanım. Hayvanlar üzerinde işkence yapılarak üretilen her ürüne soğuk bakıyorum, elimizden gelen fazla bir şey yoksa bile bunu sevinçle karşılayacak kadar da umarsız değilim.
    Tuğba

    YanıtlaSil
  8. Walla korkarım artık Loreal gelip burdaki küçük Türk markaları da satın alacak diye... Bir kozmetik tekeli oluşturuyor bu durum bence. Ben yerli markaların bu rekabete katılmasını bekliyorum. Biraz daha tüketiciye dğer verdiklerini gösterirlerse daha iyi olur. Flormar'ı da Fransız Yves Rocher aldı, iyi mi oldu iyi oldu aslında ama şu koskocaman ülkede bir tane Loreal kalitesinde Türk malı ürün bulamadığım için yanıyorum ya wallahi yanıyorum. Parayı bulanlar gidip ya otobüs firması alıyor, ya arazi alıp ev dikiyor. Bu ülke nasıl kalkınacak böyle? Dünyada silah ve gıdadan sonra en çok kozmetik satıyor ama Türkiyede ekonomik atılımlarda dahi baskın bir ataerkil kültür seziliyor. Bu nedenle bizimkiler otobüs minibüs işine devam... Birde gidip masum hayvanlar üzerinde test ediyorlar. Off off.. Alsam dert almasam dert.

    YanıtlaSil
  9. Loreal aldıysa oldukça pahalı gelir ayrıca hayvanların üzerinde test eden bir marka olduğu için zaten almam.

    YanıtlaSil
  10. valla açıkcası memnun olmadım. body shopu aldıktan sonra kalitesindeki değişimi gözlemledim korkarım urban decay de aynı akibete uğrayacak. hayvanlar üzerinde test edilme konusu zaten malum...

    YanıtlaSil
  11. valla açıkcası memnun olmadım. body shopu aldıktan sonra kalitesindeki değişimi gözlemledim korkarım urban decay de aynı akibete uğrayacak. hayvanlar üzerinde test edilme konusu zaten malum...

    YanıtlaSil
  12. kalitesi değişmezse ne ala. elbet loreal de kötü bir marka değil, ama ud nere loreal nere. bilmiyorum biraz şüpheciyim bu konuda. bir şeyler söylemek için çok erken.

    YanıtlaSil
  13. loreal bu işi belli olmaz

    YanıtlaSil
  14. L'orael sağolsun, varolsun animal testingde birinci sıralarda yer kapmaya çalıştığından artık UD ürünleri de almayacağım. Bunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  15. loreal bünyesinde bildiğim kadarıyla maybelline ve helena rubinstein var. Hr çok kaliteli diye biliyorum ben.

    YanıtlaSil
  16. Lütfen makyaj videosu yapın Hacer Hanım, çooook uzun zamandır makyaj yaptığınızı göremedik :(

    YanıtlaSil
  17. Urban Decay zaten Çin pazarına açılırken Çin'in kozmetik ürünlerine uyguladığı bütün kuralları peşinen kabul etti, yani bir süredir UD hayvanlar üzerinde test yapıyor zaten. Bir çok sadık UD kullanıcısının gözünde UD kendini bitirdi, şimdi de L'Oreal bünyesine girerek kendi ipini çektiğini düşünüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trincess,
      UD, Çin'de satışa başlayacağını duyurduktan sonra gerçekten çok büyük tepkiler aldı, PETA ve BUAV sertifikalarını kaybetme noktasına geldi. Daha sonra bu tepkilere kayıtsız kalamayarak geri adım atmak zorunda kaldı ve akabinde sertifikalarını geri aldı.
      Loreal'in bünyesine geçtikten sonra ise nasıl bir hayvan deneyleri politikası izleyecekleri zamanla belli olacak. The Body Shop gibi bir yol mu izleyecekler, yoksa ürünlerinin Çin'de satılmasına müsaade mi edecekler, göreceğiz.

      Bana kalırsa durum, " Çin'de satış yapıp daha çok kar edemeyeceğiz, bari kendimizi Loreal'e satalım da kurtulalım." dan ibaret =)

      Özetle bundan sonra bu markanın ürünlerini satın almayı düşünmüyorum.

      Sil
  18. Urban Decay veya Loreal..İkisi birlikte veya ayrı ayrı..Her birinin muadili zaten var, şu anda piyasada bir markanın yapıp diğerinin yapamadığı ne kaldı?
    Makyaj sektöründe hiç bir firma yerine konulamaz değil, yeni bir şeyler üretemeyen veya maliyetlerini düşüremeyen firmalar birleşme yoluna gidebilir veya daha çok tanınma uğruna kimliksizleşebilir..

    Ben de yves rocher ile flormarın birleştiğini biliyorum, bunun flormar açısından hiç bir değişiklik yaratmayacağını da öngörebiliyorum..Marka değeri yüksekse finansal ve piyasa içi kaygılar güdülüyorsa bu şekildeki bir el değişimi piyasaya ürün segmentinde yansıma yapmaz..

    Eğer bu kadar tanınan ve kitlesi olan bir firma bu tarz bir tercihte bulunuyorsa,altında finansal kaygılar taşıyor derim ben...

    YanıtlaSil
  19. Bizede hayırlı olsun demek düşer :)

    YanıtlaSil
  20. Bilgilendirme için teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. bu olayı umursamayıp destekleyen insanları gerçekten anlayamıyorum nasıl bir kafa yapıları var hiç mi vicdanları yok. insanoğlu kim oluyor da allah'ın yarattığı başka bir canlıya zarar verebilir ve siz de buna ortak olabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  22. kalitelisini aslinda pahali olani kullanacak, yüzünüze gözünüze hayvanlarin iskence edilerek ölüme terkedilerek elde edilmis ürünleri sürecek ve vicdaninizi rajat ettirebileceksiniz öyle mi ve rahatlikla memnun oldugunuzu söylüyorsunuz.Acin google dan hayvan deneylerini görsellerde aratin sonra hayvan deneyi yapan firmalari arastirin, bu firmalara ait kullandiginiz ürün var ve mideniz bulanmiyorsa o zaman insanliginizdan süpheye düserim.

    YanıtlaSil