16.02.2012

Makyaj Dışı {Hatırlatma}

Makyaj Günlüğü 3 Mayıs 2009'dan beri yazdığım bir makyaj blogu. Başlangıçta makyaj ağırlıklı bir günlük olan blogum, zaman içinde yalnızca kozmetik ile ilgili bir blog haline geldi. Neredeyse üç yıllık bu süreçte harika paylaşımlarda bulunduk. Öyle değerli, içten, yapıcı yorumlar aldım ki... Bugün beni buraya getiren bu yorumlar oldu. Olumlu yorumlar yanında, olumsuz ve hakaret içeren yorumlar da aldım. Seviyesizlik karşısında elimden geldiğince terbiyemi korumaya gayret ettim. Bu yazıda hatırlatmak istediğim tek bir şey var; o da Makyaj Günlüğü'nün yalnızca bir kozmetik blogu olduğu. Eğer dekorasyon, moda, diksiyon, öfke kontrolü gibi başka beklentiler içerisinde iseniz, üzgünüm yanlış yerdesiniz. Makyaj konusunda hakaret hariç her türlü yoruma açığım; ancak söz konusu yorumlar bambaşka konularda olduğu zaman açıkça yazıyorum ki, kimin ne düşündüğü zerre kadar umrumda değil. Yaşadığım hayatın, yedi yıldır eşyaları ile kiraladığım ve her köşesini anılarla doldurduğum evimin, bana göre düzgün kullanarak sahip çıktığım dilimin, kimseye kendimi beğendirme amacı gütmeden çektiğim videolarımın,... kısaca hayatımdaki her ayrıntının benim için değeri çok büyük ve önce kendimle, sonra sahip olduklarım ile gurur duyuyorum. Buranın yalnızca hobimi paylaşarak keyif almaya çalıştığım bir yer olduğunun bilincinde olduğum için de kendimi şanslı hissediyorum. Lütfen bunları bildikten sonra öfkenizi başka yerlerde kusun, dekorasyon önerilerinizi dekorasyon blogları, tasarımcı ruhunuzu moda blogları ile paylaşın... Ben değerlerim, her gün geliştirmeye çalıştığım makyaj bilgim ile burada olacağım. Benim gelişimime katkısı olan ve olacak herkese teşekkürler.

19 yorum :

  1. Sevgili Hacer,
    Bizleri takip eden çok tatlı izleyicilerimiz olduğu kadar, internetin kişiye sağladığı sanal örtüyü fırsat bilen bir kullanıcı gurubu da mevcut -maalesef.
    Her şeyin bir edebi, üslubu var. Sen rahatsız olduğun gönderileri sil ve unut. Sonuçta amacımız paylaşmak ve eğlenmek. Ayrıca anadilini düzgün kullanmaktan daha güzel ne olabilir ki,
    eleştireceklerine örnek alsınlar.
    Yolunda devam et ve bu kişilere takılma...
    Sevgiler,
    Madammakyaj

    YanıtlaSil
  2. özgüvenin videolarından da cok tabi anlasılıor ,ciddi anlamda cok begenerek takip ediorum,lisanın,güzellign,önerilerin okadr yerli yerinde ki hazmedilmemesi cokcok dogal .her izledigim de güzel bi tebessüm bırakıorsun bende .canını hiç bişe için sıkma

    YanıtlaSil
  3. canım gene çok sinirlendirmişler seni anlaşılan:( neyse takma kafana çekemeyenler yapıyor belli ki ;))

    YanıtlaSil
  4. Ayy canım ya ne tip insanlar var bu Dünya'da. İsteyen istediğini yazar ve yapar ayrıca bir makyaj videosunun dekorasyonuna takılan da izlemesin. Hayret bir şey valla çok sinirlendim :) Ama tabi ki her yorum için demiyorum belki bazıları yapıcı olmak adına yazıyorlardır. Belki deneyimli oldukları bir konuda yönlendirmek istiyorlardır. Ama yapıcı değil yıkıcı olanlar yorum yapmasalar daha iyi! :)

    YanıtlaSil
  5. Sen tanıdgım en doğal insansın diyebilrm dün ki videpda bayıldım sana ve arka planda gördü5ümüz odana :) yasanmışlık ve samimiyet kokusunu aldım. Perdelern bana cocukluğumdaki o küçük ama kalabalık evimizi anımsattğ coook tatlısın, ve herseyden ,önce inanılmaz samimisin, üstünde esofman saclarını tepeden baglayarak cektgn o video bana kendimi görmüş gibi oldum benim her aksamki halim dedm vee belki ilk defa yorum yazırum ama ben seni çoook sevdim ;)

    YanıtlaSil
  6. SakiN ol canim, begenmeyen ceksin gitsin.. biliyorum bazen okadar patavatsiz, dusuncesiz, kaba ve hiyar!! olabiliyorki insanlar. Sadece zevk icin yaptigimiz su isi bile burnumuzdn getiriyorlar

    YanıtlaSil
  7. sen kendini ispatlamış bir blog, beğenilen sevilen bir insan olmasaydın 2367 izleyicin olmazdı hacercim, böyle saçma sapan yorumlar yapıp keyfini kaçırmak isteyen insanlar olacaktır ki hepimizin başına geliyor ama onları takmamak,zerre umursamamak daha keyifli :) öpüldün :*

    YanıtlaSil
  8. nasıl insanlarla yaşıyoruz ya sırf eleştirmek için girip bu blogu izleyen insanlara acıyorum kendinize bişeyler katmayı öğrenmeyi öğrenin siz önce ...

    YanıtlaSil
  9. biri kalbinizi mi kırdı): boşverin lütfen ben sizin o yüzünüzdeki masumluğuda paylaşımlarınıza çok seviyorum eminim birçok okuyucu aynı fikirdedir...değmeyen insanlar için kafanızı yormayın.

    YanıtlaSil
  10. Ben makyaj yapmasini bilmeyen biri olarak buldum bu blogunuzu. veee cok isime yaradi. Size cok tesekkür etmek istiyorum bu gayretinizden dolayi. herseyi, ayrintisina kadar, iyi ve anlasilir sekilde anlatiyorsunuz. beni ilgilendiren de sadece bu! neden millet (isleri gücleri olmayanlar) bi insani taktir edecegine onun hatalarini aramakla mesgul?!
    Siz böyle devam edin! zaten kimseye kendinizi ispatlamak zorunda da degilsiniz!!
    Ben sizi evdim, hem cok tatli hem de cok dogalsiniz!
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Ben henüz, iyi para kazanmama rağmen kendi evime çıkma başarısında bulunabilmiş biri değilim.O yüzden derimki birine yorum yapmadan önce iki kere düşünün.Adama sorarlar ''peki sen tek başına nesin,neyi başardın? '' diye...(anlayan anladı... )Yormayın bizi.Çünkü sizin gibi ona buna takacak kadar zamanımız da yok.Herşeyin güzel yanlarına bakmakla meşgulüz...Gönlünün güzelliği İstanbul'a erişti :) Ne demişler makyaj bahane...sohbetin şahane :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. her gün aksatmadan girdiğim sitelerden biri senin blogun. çok faydalı bilgiler veriyorsun gerçekten.ve de çookkkk tatlısın.takipteyiz:)

    YanıtlaSil
  13. kimin ne olduğunu gözlerinden belli oluyor zaten.böyle yorumları yapanların ne olduğu da eminim gözlerinden bellidir ;ama kendilerini gösterecek kadar cesaretli olmadıkları için o gözleri göremiyoruz. böyle saçma sapan yorumlarla hayatı sırtlamış, içi dış bir insanların moralini bozarak bu ezikliklerini gidermeye çalışıyorlar ve ben senin her makyaj videonda senin afacan mı afacan, yüreğinin tüm güzelliklerini dışa vuran gözlerini görebiliyorum (:

    YanıtlaSil
  14. Blogun harika Hacer'cim,kimseyi takma lütfen, o kadar güzel seyler ögrendim ki senden..sevgiler..ipek

    YanıtlaSil
  15. Blog'unu çok severek takip ediyorum ve sıkça göz atmaya çalışıyorum. Biz seni çok seviyoruz. Ancak bazı insanlar art niyetli ve sürekli açık arıyorlar, bulamayınca da böyle saçmalıyorlar.. Bir insanın evinin dekorasyonuyla vb. dalga geçmek daha doğrusu geçtiğini zannetmek çok zavallıca bir hareket. Sonuçta sen kendi ayakları üzerinde duran, kendi parasını kazanan, hayatını kocasının ya da ailesinin parasıyla değil kendi parasıyla sürdüren, kariyeri olan ve örnek alınası bir kadınsın. Buna çekememezlik denir, başka da bir şey denmez. Hiç kafana takma, çünkü Allah herkesin kalbine göre verir...

    YanıtlaSil
  16. makyaj konusunda yetenekli olduğunuz bir gerçek. markalara aynı mesafede duruyor, takipçilerinizi yanıltmamak adına güvenmediğiniz ürünleri poh pohlamıyorsunuz. ticari çıkar için blogunuzu kataloga çevirmiyorsunuz (bunun michelle phan gibi örnekleri mevcut). ya da en azından bende böyle bir intiba uyandırdınız.
    lakin.
    dürüst ve dobra olmak kaygısı ile gerçekleri ıskalıyorsunuz. '... makyaj konusunda hakaret hariç her türlü yoruma açığım...' diyorsunuz. sonra yüzünüzün kemiksiz oluşundan dolayı yaptığınız makyajı size pek yakıştıramadığını söyleyen bir yorumcuya, twitter'da '... ben yuvarlak yüzümden gayet memnunum, hıh!' çekiyorsunuz. halbuki yorumcunun ifade ettiği şey yüz şeklinizin çirkinliği değil, bu tarz makyajın kemikli yüzlere daha çok gittiğini düşünmesiydi. (bu arada söz konusu makyajınızı ben de beğenmiştim, lakin konu bu değil.) bu kadarcık eleştiriye bile -ki konu makyaj dışına çıkmamıştı ve uslubunda da eleştirilecek bir yön yoktu- inanılmaz tahammülsüzsünüz.
    cümlenize devam edelim: '... ancak söz konusu yorumlar bambaşka konularda olduğu zaman açıkça yazıyorum ki, kimin ne düşündüğü zerrece umrumda değil...' aah ah, bu yazıyı yazmanız bile aslında o 'bambaşka konular'daki yorumları ne denli önemsediğinizin ıspatıdır. videoyu izlemedim ama tahmin ediyorum ki evinizin, odanızın düzeni-ev kılığınız eleştirildi. canınız fena halde sıkıldı ki blogda dillendirmeyi uygun gördünüz. bu da maalesef 'zerrece umursamıyorum' ifadenizi çürütüyor.
    '...kendimi beğendirme amacı gütmeden çektiğim videolarım...' diye bir tamlama kullanmışsınız, kusura bakmayın ama çok güldüm. hacer hanım bu bloga koyduğunuz her türlü resim, yazı kısaca emek verip ortaya koyduğunuz her türlü materyal (buna videolar da dahildir) sizin kendinizi beğendirme-başka bir deyişle takdir görme çabalarınızın ürünüdür. çünkü dünya ile bir şeyler paylaşmaya başlayan herkeste gizli bir beğenilmek ve takdir edilmek isteği vardır. bunu tartışmam bile. bu istek az olur ya da çok olur, o tamamen kişinin karakterine kalmış bir şey. hele ki söz konusu blog ''yüzdeki kusurları mümkün olduğunca örtüp güzel detayları öne çıkarma becerisi'' üzerine olunca ''kendini beğendirme amacı gütmeyen'' bir şahıs olduğunuz tezi hepten çöpe gidiyor.
    beğenilmeyi istemek elbette kötü bir şey değildir, hatta eser miktarı sizi çok yüksek yerlere çıkarabilir. ben de beğenilmeyi ve takdir edilmeyi arzulayan bir insanım. ama bunu yaparken ego ile çatışmak çok kötü, uzun vadede 'değerlerinize' zarar verebilir çünkü. ortaya bir ürün koyuyorsunuz, bu ürünü tüm dünya ile paylaşıyorsunuz; olumlu ve usturuplu eleştiriler kadar olumsuz, kaba saba ve hakaret içeren yorumlara da hazırlıklı olmalısınız. aksi takdirde ortaya demet akalın'ın yaz hitleri gibi bloglar çıkar (ki bu yazınızdan da biraz o tadı aldım).
    dekora, eve, efendime söyleyeyim ev kılığına laf edenlere de şunu söyleyeyim 'gidin başka yerde top oynayın.' töbe töbee.

    mamarou

    YanıtlaSil
  17. Merhaba,

    Kısa bir süre önce tanıştım bloğunuzla. KOzmetik dünyasına olan ilgimi daha da arttırdı ve paylaşımlarınız beni çok da doğru yönlendirdi. Öncelikle bu kapsamda katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim.

    Böyle başarılı bir bloğu lekelemek isteyenler ya da sizi yıldırmak isteyenler olabilir. Sakın onlara kulak asmayın. Bizleri paylaşımlarınızdan mahrum bırakmayın.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. mamarou'ya katılıyorum hacer eğer dediğin gibi odanla vs. ilgili söylenenler umrunda olmasaydı amaan der güler geçerdin ama böyle ateş püsküren bir şey yazmışsın bloga yarası olan gocunur gibi olmuş yani hiç gerek yoktu bence seni bilen biliyor şahsen de çok severek takip ediyorum sevgiler

    pınar

    YanıtlaSil
  19. Normalde sizi takip etmiyordum, makyaja da ilgim yok zaten fakat bu tartışmayı bir şekilde gördüm ve bu yazınızın asıl sebebi olan yorumu okudum. Bazen insanlar sadece farklı olmak için konuşur, aslında kendi eksikliklerini örtmek için başkalarına sataşır. O kısacık laf atmadan anlaşılıyor ki yorum sahibi kendini bilmez, sadece bir şeyleri eleştirmek uğruna karşısındaki hiçe sayan biri. Hem Allah aşkına kendisi nasıl bir evde yaşıyor çok merak ettim, böyle bir saçmalık olabilir mi? Bu yorumundan anlaşılıyor ki cahil, bir baltaya sap olamamış bir zavallı. Neyse uzatmanın anlamı yok ama dediğim gibi sizi daha önce bilmiyordum, o yüzden tarafsız bir şekilde sizi eleştirebilirim. ilgilenenler belli ki sizi beğeniyorlar, ama benim asıl sözüm, tıpkı benim gibi dışarıdan ziyaretçilere. Bir söz söylemeden önce lütfen 2 kez düşünün, farklı olmaya çalışmak sizi sadece ezik gösteriyor.

    YanıtlaSil